Novice: Trenutno ni obvestil.
Dobrodošel, Gost. Prosim, prijavi se ali se registriraj.

 ZEVS ForumPod oblakiSplošna debataLetala in veter
Strani: [1] 2
Natisni
Avtor Tema: Letala in veter  (Prebrano 48941 krat)
0 Člani in 1 Gost gledajo to temo.
sasolaguna
Stratus

Odsoten Odsoten

RD: 0000-00-00
Sporočila: 4317

Lokacija: LJ -Zalog Pot na Labar..polet NYC

« dne: 09. Januar 2015, 12:18:18 »

Zaradi močnega jet streama je 777 v sredo skoraj prebilzvočni zid, kar bi se za letalo, ki ni izdelano za supersonične hitrosti, lahko končalo tudi slabo. Razlog pa je v globalnem kroženju vetra, ki zaradi velikih razlik v zračnem pritisku, v pasu iz Amerike proti S Evropi. Polet iz NYC v EU je tako krajši, v obratni smeri gre pa zelo počasi, nekaj letal je že imelo težave z gorivom.

http://www.24ur.com/letala-preko-luze-v-teh-dneh-letijo-neverjetno-hitro-tudi-preko-1200-km-h-veste-zakaj.html
Prijavljen
krispy123
ZEVS napovedovalec
Cumulus
*****
Odsoten Odsoten

RD: 1995-11-08
Sporočila: 9106


Lokacija: Bistrica ob Dravi 296 m.n.v (Dravska dolina)
Kristijan1964@gmail.com
« Odgovori #1 dne: 09. Januar 2015, 12:24:09 »

Uf noro. Shocked
Prijavljen

Gorazd
Član VD ZEVS
Altostratus
*
Odsoten Odsoten

RD: 1972-12-15
Sporočila: 1504


Lokacija: Zatolmin - 260m

WWW Email
« Odgovori #2 dne: 09. Januar 2015, 12:40:36 »

Zvočni zid se prebije, ko objekt skozi zrak potuje s hitrostjo večjo hitrosti zvoka (je močno odvisna tudi od temperature zraka). Krt pa je zrak potoval v isti smeri kot letalo, ni bila njegova hitrost skozi zrak nič bistveno večja kot običajno oz. v smeri nasprotnega leta, čeprav je letalo potovalo bistveno več časa.

Torej gre za veliko zavajanje o prebitju zvočnega zidu in mogočem razpadu letala.
Prijavljen


Mejte se radi
paradolf
Član VD ZEVS
Cumulonimbus
*
Odsoten Odsoten

RD: 1971-07-11
Sporočila: 11196


Lokacija: Podgorje-Kamnik 387m.n.m. Ob gozdu 20m nad ravnino
robi.dolnicar@avtera.si
Email
« Odgovori #3 dne: 09. Januar 2015, 12:47:09 »

Tako je. Potovalo je s hitrostjo glede na zemljo, ne pa glede na okoliški zrak. Problem pa je verjetno turbulenca.
Prijavljen

Kdor visoko leta dalec vidi Smiley
http://www.youtube.com/watch?v=5NgXE1X-XyM
Davis Vantage PRO2
sasolaguna
Stratus

Odsoten Odsoten

RD: 0000-00-00
Sporočila: 4317

Lokacija: LJ -Zalog Pot na Labar..polet NYC

« Odgovori #4 dne: 09. Januar 2015, 14:59:01 »

Ja verjetno je govora o ground speed-torej hitrosti glede na tla. Ekrančki v sedežih vam med poletom itak stalno kažejo 3 hitrosti:
-ground speed, gibanje glede na zemljo
-true air speed, dejanska hitrost poleta
-wind speed, hitrost vetra

Je pa težava turbulenca, podobno smo imeli tudi mi v začetki decembra na poti iz NYC v Benetke, ravno takrat je bilo tisto slabo vreme nad GB in tudi nad V obalo Amerike, je treslo praktično večino poti, smo bili pa tudi mi skoraj uro hitreje doma.
Prijavljen
jonatan
Cirus

Odsoten Odsoten

RD: 0000-00-00
Sporočila: 72

Lokacija: Kranj

Email
« Odgovori #5 dne: 09. Januar 2015, 15:17:27 »

Zaradi močnega jet streama je 777 v sredo skoraj prebilzvočni zid, kar bi se za letalo, ki ni izdelano za supersonične hitrosti, lahko končalo tudi slabo. Razlog pa je v globalnem kroženju vetra, ki zaradi velikih razlik v zračnem pritisku, v pasu iz Amerike proti S Evropi. Polet iz NYC v EU je tako krajši, v obratni smeri gre pa zelo počasi, nekaj letal je že imelo težave z gorivom.

http://www.24ur.com/letala-preko-luze-v-teh-dneh-letijo-neverjetno-hitro-tudi-preko-1200-km-h-veste-zakaj.html

Jao, kakšna katastrofa od članka!
Letala letijo običajno na višini s cca 80% hitrosti zvoka in celo hitrost se meri v enotah, ki povedo hitrost v odvisnosti od hitrosti zvoka - običajno je ta hitrost okoli 0,8 Macha. In tudi pri teh letalih je hitrost enaka, imajo pač srečo, da se zrak giblje z njimi in gre relativno na tla pač hitreje. :-)
Torej ja, letala te dni ne letijo z 0,98 Macha, kot bi morda kdo sklepal iz tega članka :-)

Je pa res, da so ti vetrovi zelo koristni in pomenijo prihranke za letalsko družbo. In ni res, da v obratno smer letalo porabi toliko več, kot v eno stran prihrani - ker se pač izogne področju z močnim vetrom (jet streamu) in leti tam, kjer vetra ni. Slaba stran - ko letiš v jet streamu, nepretrgoma trese in ni udobno za potnike.
Prijavljen
Mišo
Cirus

Odsoten Odsoten

RD: 0000-00-00
Sporočila: 17

Lokacija: Lj

« Odgovori #6 dne: 09. Januar 2015, 19:50:48 »

Res so velike razlike v hitrosti: z vetrom 1137km/h ,kontraveter 667 km/h buttrock


Prvo letalo se spušča na nižjo višino(vertical speed),da ne bi razpadlo (prosto po 24ur) icon_lol
Prijavljen
zelva
Član VD ZEVS
Cirokumulus
*
Odsoten Odsoten

RD: 1982-01-08
Sporočila: 416


Lokacija: Duplje (450m); Naklo

« Odgovori #7 dne: 09. Januar 2015, 19:58:25 »

Še ena vremnska karta če smo meto forum

Veter na 10k:

Prijavljen

sasolaguna
Stratus

Odsoten Odsoten

RD: 0000-00-00
Sporočila: 4317

Lokacija: LJ -Zalog Pot na Labar..polet NYC

« Odgovori #8 dne: 12. Januar 2015, 23:27:51 »

Pa bi 777 res razpadel če bi presegel zvočno hitrost?  Ali je to še eden izmed mitov, ki so ga ustvarili filmi?

@jonatan: je bil razlog za nemiren polet torej to da smo večino časa leteli v jetu? In če ja, zakaj niso letala preusmerili izven vetra?
« Zadnje urejanje: 12. Januar 2015, 23:31:42 od sasolaguna » Prijavljen
najed
Cirokumulus

Odsoten Odsoten

RD: 1978-06-25
Sporočila: 479


Lokacija: bohinj

Email
« Odgovori #9 dne: 13. Januar 2015, 11:33:51 »



@jonatan: je bil razlog za nemiren polet torej to da smo večino časa leteli v jetu? In če ja, zakaj niso letala preusmerili izven vetra?

To imam pa jaz odgovor - good old $$$$   Grin
Prijavljen
jonatan
Cirus

Odsoten Odsoten

RD: 0000-00-00
Sporočila: 72

Lokacija: Kranj

Email
« Odgovori #10 dne: 13. Januar 2015, 14:53:30 »

Pa bi 777 res razpadel če bi presegel zvočno hitrost?  Ali je to še eden izmed mitov, ki so ga ustvarili filmi?

@jonatan: je bil razlog za nemiren polet torej to da smo večino časa leteli v jetu? In če ja, zakaj niso letala preusmerili izven vetra?

Razpadel najbrž ne bi, čeprav so sile predvsem pri prehodi čez Mach 1 bistveno večje, a bistveno je, da zaradi povečanega upora med M0,88 in M1 B777 na noben način nadzvočne hitrosti sploh ne more doseči.
Odgovor na drugo vprašanje pa je bil že povedan in najbrž kar drži... Prihranek ob letenju v jetstreamu je namreč ogromen (in odtehta tudi kako polito kavo :-).
Prijavljen
sasolaguna
Stratus

Odsoten Odsoten

RD: 0000-00-00
Sporočila: 4317

Lokacija: LJ -Zalog Pot na Labar..polet NYC

« Odgovori #11 dne: 20. Januar 2015, 21:53:43 »

Spet en bedast članek in nepoznavanje fizike:

http://www.24ur.com/novice/svet/nesreca-letala-airasia-letalo-se-je-dvigalo-hitreje-kot-reaktivna-letala.html
Prijavljen
Capillatus
Nimbostratus

Odsoten Odsoten

RD: 1991-01-14
Sporočila: 2270


Lokacija: Pohorje - 1050 m.n.v. Vremenski samouk.

WWW Email
« Odgovori #12 dne: 20. Januar 2015, 22:35:27 »

Kaj točno je narobe? Ker sem bral tuje članke in vsi navajajo iste podatke, kot so jih navedli raziskovalci.
Prijavljen

sasolaguna
Stratus

Odsoten Odsoten

RD: 0000-00-00
Sporočila: 4317

Lokacija: LJ -Zalog Pot na Labar..polet NYC

« Odgovori #13 dne: 20. Januar 2015, 23:12:38 »

Nenavaden se mi zdi dvig letala s takšno hitrojstjo, ampak ja, tudi tuji mediji isto pišejo. Očitno se je res zgodilo nekej zelo nenavadnega, ali pa je vreme postalo tako extremno da se bo treba navadit na podobne dogodke.
Prijavljen
Capillatus
Nimbostratus

Odsoten Odsoten

RD: 1991-01-14
Sporočila: 2270


Lokacija: Pohorje - 1050 m.n.v. Vremenski samouk.

WWW Email
« Odgovori #14 dne: 20. Januar 2015, 23:35:15 »

ali pa je vreme postalo tako extremno da se bo treba navadit na podobne dogodke.

 Roll Eyes Da ne kje res.... Roll Eyes

In kakšen vremenski proces oz ekstrem je pognal to letalo v dvig 30m/s?
Prijavljen

Strani: [1] 2
Natisni
Pojdi na: