Novice: Trenutno ni obvestil.
Dobrodošel, Gost. Prosim, prijavi se ali se registriraj.

 ZEVS ForumPod oblakiVreme za letalstvoVrememe in potniška letala
Strani: [1]
Natisni
Avtor Tema: Vrememe in potniška letala  (Prebrano 218095 krat)
0 Člani in 1 Gost gledajo to temo.
Jernej
Altostratus

Odsoten Odsoten

RD: 1968-06-25
Sporočila: 1469


Lokacija: Solkan 91m n.m.v
Rose, slane pri nas ni, jo solkanska sapica posuši


« dne: 11. Januar 2012, 14:25:25 »

Danes sem spremljal let letala A380 iz Dubaja v New York. Pozornost mi je vzbudila nenavadna sprememba kurza nad Črnim morjem. Navadno gre ta linija po najkrajši poti čez Madžarsko in Škotsko in naprej čez severni Atlantik, danes pa je orjak zavil čez Split, Ligurijo in naprej V Francijo. Le takaj? Odgovor na to sem dobil ob pogledu na 300 milibarsko karto. Zaradi lege ciklona severno od Skandinavije, piha nad Britanskim otočjem močan zahodni veter (jet), ki bi letalu oteževal letenje (poraba goriva), zato je pilot raje naredil velik ovinek, da lahko leti v brezvetrju.
Zanimivo, kako vreme vpliva na kurze letenja komercialnih potniških letal. Tu bi se dalo še dosti povedati o izogibanju velikim nevihtnim celicam in podobno.
Prijavljen
jonatan
Cirus

Odsoten Odsoten

RD: 0000-00-00
Sporočila: 72

Lokacija: Kranj

Email
« Odgovori #1 dne: 11. Januar 2012, 16:01:02 »

Na dolgih progah se načrtovanje leta že dolgo ne dela več po kriteriju najkrajše razdalje (great circle), ampak je glavno merilo ekonomika. Torej se izbere pot, ki se letalski družbi najbolj splača.
Dejavnikov je več: od strukture zračnega prostora, cene nafte, cene zračnega prostora do seveda vremena. Vetrovi pri letu, ki traja nekaj ur, lahko prinesejo velik prihranek v času in denarju, če se izbere optimalna pot.
V praksi se pot načrtuje dnevno, glede na vremensko prognozo. Preko Atlantika se vsak dan definirajo zračne poti, ki bodo ta dan v uporabi (glej karte, v celinskem delu Evrope pa se izbere najbolj optimalne od obstoječih (fiksnih) zračnih poti.
Krajši leti znotraj Evrope pa uporabljajo fiksne načrte letov - pri uro dolgih letih prav fleksibilen pač ne moreš biti, pa tudi vpliv vetra na ekonomiko je manjši.

Prijavljen
sasolaguna
Stratus

Odsoten Odsoten

RD: 0000-00-00
Sporočila: 4317

Lokacija: LJ -Zalog Pot na Labar..polet NYC

« Odgovori #2 dne: 20. April 2012, 22:28:39 »

kaj pa če je na dan poleta ob poti napovedano zelo slabo vreme? ravno v sredo letim z Dunaja v NYC in nad večino EU naj bi bilo vreme slabo.to pomeni da bomo imeli zamude ali celo sploh ne bomo leteli?
Prijavljen
max
Global Moderator
Cumulus
*****
Odsoten Odsoten

RD: 1964-11-07
Sporočila: 8235


Lokacija: Griže pri Žalcu 299m

WWW Email
« Odgovori #3 dne: 21. April 2012, 05:50:46 »

Ah, ne paničari..........al si samo hotel povedat da greš v NYC  Tongue

Prijavljen

Stormchaser
Altostratus

Odsoten Odsoten

RD: 1981-11-11
Sporočila: 1016


Lokacija: Ljubljana-Šentvid med tednom ; Štepanjsko naselje med vikendom

Email
« Odgovori #4 dne: 21. April 2012, 06:46:49 »

Ah, ne paničari..........al si samo hotel povedat da greš v NYC  Tongue


Verjetno  Grin
Prijavljen
sasolaguna
Stratus

Odsoten Odsoten

RD: 0000-00-00
Sporočila: 4317

Lokacija: LJ -Zalog Pot na Labar..polet NYC

« Odgovori #5 dne: 21. April 2012, 09:43:23 »

ne, pač pa so  z air canada poslali mail, da lahko v primeru slabega vremena pričakujemo zamude hehe...bomo pa več dobili za jest
Prijavljen
jonatan
Cirus

Odsoten Odsoten

RD: 0000-00-00
Sporočila: 72

Lokacija: Kranj

Email
« Odgovori #6 dne: 21. April 2012, 12:51:45 »

kaj pa če je na dan poleta ob poti napovedano zelo slabo vreme? ravno v sredo letim z Dunaja v NYC in nad večino EU naj bi bilo vreme slabo.to pomeni da bomo imeli zamude ali celo sploh ne bomo leteli?

Če ne bo kakega vulkana, boste leteli, ne glede na vreme po Evropi.  icon_haha
Prijavljen
Strani: [1]
Natisni
Pojdi na: