Izjemen dogodek ekstremne do orkanske burje za 10.3.2010 je bil precej dobro napovedan, modeli so ga res pravilno simulirali in naša opozorila ter ARSO-v rdeč alarm na Meteoalarmu so bili na mestu. Pričakovalo se je sunke med 150 in 200km/h, lokalno morebiti celo čez. In res, izmerjeni sunki na več lokacijah v vipavski dolini so presegli 200km/h, predvsem na območju od Zemona do Sela proti Novi Gorici. Bili smo tam (tokrat službeno) in izvedli enega najbolj ekstremnih burja chase-ov do sedaj! Hitrosti so bile naravnost brutalne, srhljivi občutki ob letenju vejevja, delov streh in kamenja po zraku, razmere so bile smrtno nevarne! Materialna škoda pa na koncu pričakovana, več milijonska.
Zanimivost tokratnega dogodka je bil ta, da je bila burja najmočnejša med Zemonom in Novo Gorico, zato je na območju Nove Gorice tudi največ povzročene škode. Tam namreč narava in objekti niso tako dobro prilagojeni na orkanske hitrosti burje, kot je to na območju Ajdovščine, Vipave in Podnanosa. Drugače pa situacija ni bila nič kaj novega; ugodna smer stržena, da je bilo najhuje ravno tam, ostala klasična mesta pa so imela le kakih 10% višje hitrosti kot običajno v tej zimi.
Tule je video povzetek našega čejsa vzdolž hitre ceste Razdrto-Selo, ki je bila seveda zaradi burje, razbitin po cesti ter prevrnjenega tovornjaka preko obeh pasov zaprta skoraj 48 ur.
http://www.youtube.com/watch?v=7lTmZJz2FgkTule pa še nekaj posnetkov dogajanja v sliki ... klasično vreme ob orkanski burji... burjin zid nad Dinaridi in trganje oblakov zaradi fenizacije na zavetrni strani...
Hitrost vetra na informacijskem portalu v Vipavi (ta hitrost je bila izmerjene v Šmihelu proti Novi Gorici) in zaprta hitra cesta v ozadju...
Ogromno poškodovane prometne signalizacije...
Precej poškodb na protislepilnih elementih... na določenih točkah so bili ti enostavno odrezani, kar samo kaže kako lokalno moč ima ponekod burja... V ozadju pregrada Trnovskega gozda in Col...
Precej smeti in kamenja po cesti, ponekod je izgledalo kot makdanska cesta... še en odraz tega kako močna vetrna erozija je prisotna ob takih orkanskih hitrosti burje...
DARS-ova prikolica z obvestilno vsebino za izločanje prometa na odseku Selo-Razdrto... privezana na odbojno ograjo, saj smo že imeli več primerov, ko nam je prikolice enostavno zvrnilo, pa le-te niso ravno lahke!
Moja malenkost v opravi za meritve ekstremnih hitrosti. Z alpinističnimi pasovi sem bil na nekaterih mestih privezan na ograjo, drugače bi se učil leteti
Ogled škode dan kasneje... številni snežni zameti ob cesti, tudi v predorih... na drugi sliki pa vidni zviti in poškodovani protislepilni elementi na sredini ceste, v ozadju olupljena obvestilna tabla...
Tule pa še enkrat video povzetek našega čejsa vzdolž hitre ceste Razdrto-Selo...
http://www.youtube.com/watch?v=7lTmZJz2FgkSkratka naravnost izjemne razmere so bile v tokratni situaciji, sunki burje izmerjeni med 180 in 220km/h na več lokacijah v obdobju od 10h do 14h tega dne. Nekaj teh podatkov je tudi ARSO objavil v njihovem poročilu o tem dogodku tule:
http://meteo.arso.gov.si/uploads/probase/www/climate/text/sl/weather_events/burja-in-sneg_9-10mar10.pdf