Novice: Trenutno ni obvestil.
Dobrodošel, Gost. Prosim, prijavi se ali se registriraj.

 ZEVS ForumPod oblakiPreleti in jadranjaPrelet v aerozapregi Innsbruck - Bovec
Strani: [1] 2
Natisni
Avtor Tema: Prelet v aerozapregi Innsbruck - Bovec  (Prebrano 13437 krat)
0 Člani in 1 Gost gledajo to temo.
Pihe
Uprava ZEVS
Stratus
*****
Odsoten Odsoten

RD: 1961-02-11
Sporočila: 6563


Lokacija: Bovec, 438 m

WWW
« dne: 06. Marec 2010, 22:58:52 »

Moj dobri prijatelj Manfred je moral iz Innsbrucka v aerovleku prešlepat jadralno letalo v Postojno. Ker sem mu že nekajkrat odločilno pomagal pri vremenskih napovedih( icon_cool icon_redface),se je tudi tokrat obrnil name po pomoč. Zadeva pa ni bila tako enostavna,kot se na prvi pogled vidi ali sliši.Namreč prisotnih je bilo kar nekaj faktorjev tveganja pri takem poletu.Prvi in najbolj pomemben je bilo seveda vreme,ki v zimskem času na področju Tirolskega nikakor ni kompatibilno z vremenom nad našimi kraji(to smo v naših postih že mnogokrat predebatirali).Dejansko je bilo potrebno čakati in loviti dan, v katerem bi bilo vsaj 6 ur efektivno lepega vremena nad vso planirano potjo letenja.To pa je,verjemite, v zimskem času zelo težko.Kajti,če je vreme lepo nad Slovenijo,je tam gor sigurno sneženo,ali pa obratno.Vmes je v Sloveniji še obilno snežilo in zasulo postojnsko letališče in polet se je vedno bolj pomikal v neko negotovo prihodnost.Se je pa zadnje dneve še dodatno začelo bolj muditi,ker se je jadralnemu letalu počasi iztekala registracija in bi to pomenilo še dodatne zaplete oz.vsaj stroške in izgubo časa.
In tako sva s prijateljem vsak dan posebej buljila v vremenske karte,GFS,Aladin,...in vse možne in nemožne prognoze, ter računala potrebni čas lepega vremena.In se kar ni in ni hotelo poklopit.In je prišla prejšnja sobota,ko je kazalo,da je končno napočil težko željeni dan.Prijatelj je čakal v Innsbrucku na dovoljenje za polet,ki pa ga niti po dveh urah in pol ni dočakal.Letalski promet ta dan v Innsbrucku je bil enostavno pregost,saj je vrhunec zimske smučarske sezone,ko je na tem letališču največ letalskih operacij.In je zmanjkalo časa.Prelet je bilo potrebno ponovno preložiti. A se je nakazoval nov možni termin in sicer sreda. Vedno bolj je bilo očitno,da bi bil to lahko ta pravi dan.Vremenska napoved za območje Tirolskega je bila kar vzpodbudna, za naše kraje malo manj,saj naj bi predvsem na območju pristanka,t.j.: v Postojni,vlekla burja,pa še nizka oblačnost nad praktično vso Slovenijo je grozila,da bi prelet spet padel v vodo.
Dogovorila sva se,da se v sredo zgodaj zjutraj ponovno slišiva in prečekirava celotno ruto poleta.
V sredo zjutraj me prijatelj že malce žalosten pokliče,da mu Italijani ne dovolijo preleta čez njihovo ozemlje,ker naj bi imeli ravno tisti dan vojaške vaje(pajade!).In sva morala pregledovat daljšo varianto poleta prek Pustertal,Dobrača,Mangrta in navzdol proti Postojni.In,kot da tudi to ne bi bilo dovolj slabo,se je izkazalo,da so vsa alternativna letališča(za primer zasilnega pristanka) na ruti,"onemogočena".Dobiacco v Italiji prekrit s snegom,Nötsch v Avstriji takisto,v Bovcu se je navlekla megla(kot,da bi hotela zafrkavat,saj vemo,da je tu megla zelo redek pojav),v Ajdovščini je že vlekla močna burja, v Postojni pa je bila jakost burje nekje na meji za še varen pristanek.
Preračunal sem,da bi se glede na vremensko napoved morala megla v Bovcu dvignit v roku ure do dveh in bi bilo to lahko edino alternativno mesto za pristanek.Poklical sem prijatelja,ga seznanil z najnovejšo situacijo in sinoptiko za prihodnje dni,ki niso obetali nič vzpodbudnega.Vsak na svojem koncu sva tuhtala,kaj bi bilo najbolje.Če bi šlo samo za prelet motornega letala,bi bilo vse skupaj samo rutina,ker pa je bila v igri vleka težkega in okornega jadralnega letala K-7,ki ima za nameček še dokaj slabo fineso(t.j.:razdalja,ki jo v mirni atmosferi preleti jadralno letalo z višine 1 km),je bila odločitev še toliko bolj težavna. Ko pa sem mu namignil,da se megla v Bovcu počasi razblinja,je odločitev padla.Prometa tokrat v Innsbrucku zaradi zgodnje ure ni bilo veliko in je dovoljenje za polet dobil takoj. Domenila sva se še,da ga bom o vremenskih in ostalih posebnostih obveščal po SMS-ih, saj se zaradi hrupa v kabini motornega letala med letom, pogovorov praktično ne da slišati.In je aerozaprega ob cca 8:30 poletela.V vlečnem letalu Husky moj prijatelj Manfred,zadaj v jadralnem letalu njegov klubski kolega,inštruktor jadralnega letenja z več kot 2800 urami naleta.Po približno slabi uri njunega letenja in mojemu mrzličnemu preverjanju razpoložljivih podatkov,sem z nejevoljo spoznal,da se vremenska situacija praktično povsod,razen v Bovcu,slabša.V Ajdovščini je začela burja še bolj nabijat in je to letališče definitivno izpadlo,kot alternativno.V Postojni se je začela burja krepiti,pa tudi prihajajoče poslabšanje iz jugozahoda je že začelo kazati zobke,saj se je nebo nad njo vedno bolj zapiralo.Tudi frendi na predvideni ruti letenja med Bovcem in Postojno so mi poročali,da se burja tam krepi in bi bilo potrebno računati na najmanj zelo turbulentno ozračje,ki pa za aerozaprego seveda sploh ni zdravo.Prijatelja po SMS seznanim s trenutno slabo situacijo.Kaj kmalu mi vrne SMS z vprašanjem,kaj naj naredi.Ali naj na pol poti obrne nazaj proti Innsbrucku,ali naj nadaljuje.Ker sem videl,da se je v Bovcu megla skoraj razkrojila,sem mu sporočil,da naj nadaljuje,saj ima vsaj eno letališče za alternativni pristanek odprto. Nato je minilo še cca 45 minut,ko me je začela močno najedat nervoza,saj so se medtem, zaradi prej omenjene fronte iz jugozahoda, začeli nad bovškimi gorami nabirati in v višino kipeti kar mogočni oblaki.Nad dolino se je sicer še videlo nekaj jasnine,vendar je postajala ta luknja vedno manjša.Hitro napišem še en SMS,naj ne znižuje višine leta,ampak naj se dvigne na vsaj 3500 metrov,ker je možno,da bodo vrhovi gora v oblakih in bi bilo zaradi pomanjkljive instrumentalne opreme,ki jo je imelo njegovo vlečno letalo,obstajala nevarnost, da bi trčil v kakega izmed njih.No,ko sva se kasneje pogovarjala,mi je priznal,da se je že kmalu od začetka povzpel na višino skoraj 4000 metrov prav iz tega razloga,pa tudi zaradi tega,da bi v primeru odpovedi motorja ali pretrganja vlečne vrvi, imela s kolegom vsaj kako možnost prijadrat na kako bolj ravninsko območje in zasilno pristat.
In po skoraj dveh urah zaslišim znani Lycomingov motor visoko nad Bovcem.Prijatelj mi preko SMS javi,da glede na moja predhodna sporočila ne misli več nadaljevat leta v Postojno,pa tudi prijatelj v jadralnem letalu za njim je po dveh urah poleta na veliki višini že pošteno premražen in si čimprej želi dol.In zaslišim tisti odrešujoči glas(ko pilot odvzame plin motorju in le-ta iz polne obremenitve preide v nežno predenje) in nato spuščanje obeh letal v bovško kotlino.Po nekaj minutah sta oba na tleh.Vesela,da jima je polet uspel.In ni mi bilo lepšega tisti dan,kot krepak stisk prijateljeve roke in njegova zahvala za mojo meteorološko in drugo pomoč pri preletu. Zatrdil mi je,da je bil na pol poti že skoraj trdno odločen,da letali obrne nazaj proti Innsbrucku,ampak je zaupal moji presoji razvoja vremena nad Bovcem in je zato nadaljeval.
Kaj dosti časa za pogovor v tistem času ni bilo,saj smo morali jadralno letalo hitro pospraviti v hangar,saj so se oblaki nad Bovcem vedno bolj gostili,njiju pa je čakal še polet nazaj.Še enkrat sem mu svetoval,naj nad Bovcem nabere višino vsaj 4000 m in potem "piči" ravno do Innsbrucka.In tako je tudi storil,saj so bili vsi okoliški hribi že v megli in je moral praktično v ozkem krogu nad samo dolino nabirat metre.Približevanje pobočjem bi bilo namreč lahko zelo nevarno,saj bi lahko hitro zašel v meglo ali oblak. Po kakih 45.-ih minutah od odleta iz Bovca dobim novi SMS z vsebino:"Above Grossglockner :-)" in po kaki uri in pol še zadnji SMS tega dne "Grounded in LOWI"(Innsbruck). Pošteno se mi je oddahnilo.Bilo je kar stresno dopoldne to sredo.;-))

In še fotografija približevanja Bovcu(cca 15 minut poleta oddaljenosti)



V sredini fotke seveda vlečni Christen Husky slikan iz jadralnega letala K-7(vmes vlečna vrv;-)), spodaj v sredini Kaninsko pogorje, zadaj Krn, na levi Montaž in Viš, skrajno levo Triglav in seveda mooooorje oblakov.
Višina:skoraj 4000 metrov.
Kvaliteta posnetka je malce slabša,ker je slikano skozi pleksi steklo jadralnega letala.

Če mi bo poslal še kaj fotk,jih bom seveda z veseljem objavil.
« Zadnje urejanje: 06. Marec 2010, 23:13:39 od Pihe » Prijavljen

-------------------------------------
www.bovec-vreme.si
Lluka
Član VD ZEVS
Stratus
*
Odsoten Odsoten

RD: 0000-00-00
Sporočila: 4460


Lokacija: Planina pri Rakeku 465nmv
Kaj bi brez letnih časov.


WWW
« Odgovori #1 dne: 06. Marec 2010, 23:05:13 »

he he he... misija Cheesy  icon_wink
Prijavljen

Vreme
Uprava ZEVS
Altostratus
*****
Odsoten Odsoten

RD: 1962-05-10
Sporočila: 1110


Lokacija: Zgornja Velka, 326 m.n.v.

WWW
« Odgovori #2 dne: 06. Marec 2010, 23:08:07 »

Pihe, dobro in srečno si opravil!! Bravo!!!  clap
Prijavljen

polo
Gost
« Odgovori #3 dne: 06. Marec 2010, 23:18:58 »

Pihe,čestitke za uspešno izpeljano misijo  clap
Prijavljen
Pihe
Uprava ZEVS
Stratus
*****
Odsoten Odsoten

RD: 1961-02-11
Sporočila: 6563


Lokacija: Bovec, 438 m

WWW
« Odgovori #4 dne: 06. Marec 2010, 23:25:06 »

No ja,pilota sta bila Manfred(Husky) in Walter(K-7) in ne jaz. icon_redface icon_redface
Pa vseeno hvala za čestitke še v njunem imenu. Smiley
Jaz pa se zahvaljujem našemu članu @Klempotu,ki mi je tudi priskrbel dragocene informacije s postojnskega konca tisto jutro. praise
Prijavljen

-------------------------------------
www.bovec-vreme.si
Ciklon
Stratokumulus

Odsoten Odsoten

RD: 1987-06-24
Sporočila: 3420


Lokacija: Voglje, 375m n.v., cca 2 km zračne razdalje od letališča J. Pučnika (na J strani avtoceste)
humanrs@msn.com
Email
« Odgovori #5 dne: 07. Marec 2010, 00:37:22 »

@Pihe, čestitke in pohvale za trud ter za pomembno in uspešno odigrano vlogo pri tej preletni akciji. praise icon_wink
Prijavljen

Raj je v naravi buttrock
Aquatic
Član VD ZEVS
Stratus
*
Odsoten Odsoten

RD: 1977-06-13
Sporočila: 4718


Lokacija: Trnje,Škofja Loka, 395 nmv

WWW
« Odgovori #6 dne: 07. Marec 2010, 00:58:16 »

@Pihe vse čestitke ob izpeljani akciji.  praise
Prijavljen

Davis Vantage Pro2
paradolf
Član VD ZEVS
Cumulonimbus
*
Odsoten Odsoten

RD: 1971-07-11
Sporočila: 10257


Lokacija: Podgorje-Kamnik 387m.n.m. Ob gozdu 20m nad ravnino
robi.dolnicar@avtera.si
Email
« Odgovori #7 dne: 07. Marec 2010, 07:53:04 »

Res cel projekt tole. Res si ne bi mislil da je lahko toliko problemov pri zgolj vleki letala Shocked
Drugače pa si odlično opravil svoj del naloge.  clap
Prijavljen

Kdor visoko leta dalec vidi Smiley
http://www.youtube.com/watch?v=5NgXE1X-XyM
Davis Vantage PRO2
JaniS
Nimbostratus

Odsoten Odsoten

RD: 1963-03-30
Sporočila: 2714


Lokacija: Lj - Male Vižmarje
324 mnm


« Odgovori #8 dne: 07. Marec 2010, 11:22:06 »

raport in pol je tole, odlično . . .    icon_wink
Prijavljen

**** WS3500 za moje veselje ****  - zunanji senzor na oknu v 3. nadstropju, S stran
max
Global Moderator
Cumulus
*****
Odsoten Odsoten

RD: 1964-11-07
Sporočila: 8075


Lokacija: Griže pri Žalcu 299m

WWW Email
« Odgovori #9 dne: 07. Marec 2010, 12:18:04 »

Tako sem padel v to branje, da se mi je zdelo kot da berem knjigo icon_mrgreen

Dobro si/ste ta manever izvedli. Čestitam icon_wink
Prijavljen

Astra
Uprava ZEVS
Nimbostratus
*****
Odsoten Odsoten

RD: 1976-05-06
Sporočila: 2955


Lokacija: VP Komenda / Vrhnika
Vreme bo!


Email
« Odgovori #10 dne: 07. Marec 2010, 22:10:39 »

Tole je pa bila skorajda misija "nemogoče". Res zanimivo, kako spraviti jadralca na sončno stran Alp.  icon_wink
Prijavljen

VP Komenda - http://komenda.zevs.si       |      VP Vrhnika - http://vrhnika.zevs.si
Pihe
Uprava ZEVS
Stratus
*****
Odsoten Odsoten

RD: 1961-02-11
Sporočila: 6563


Lokacija: Bovec, 438 m

WWW
« Odgovori #11 dne: 07. Marec 2010, 23:08:28 »

Še obljubljene fotke celotnega poleta:

Nabiranje višine nad mednarodnim letališčem v Innsbrucku.Vreme je bilo tam čisto spodobno z nekaj koprenaste oblačnosti in nastajajočo oblačnostjo ob gorah:



Z južne strani doline pa se je že nakazovala oblačnost poslabšanja globoko doli v Sredozemlju



Dolina reke Inn z malo višje višine:



Sprva je bilo potrebno leteti proti jugu, prelazu Brenner med Italijo in Avstrijo:



Nato pa je bilo zaradi zaprtosti italijanskega zračnega prostora potrebno zaviti v levo proti Južni Tirolski.Letela sta nad dolino Pustertal:




In ponovno stičišče italijanskega in avstrijskega ozemlja pri Dobiaccu(Toblach):



Od tu pa ob obrobju Dolomitov:



Neskončnih užitkov ob drsenju mimo tritisočakov:




,ki pa ga je vedno bolj motila naraščajoča oblačnost iz juga:




Ampak pogledi na krepko zasnežene Dolomite so gotovo bili duševna hrana:



In prišel je tudi trenutek,ko se je Manfred začel spraševati,ali ne bi bilo bolje letal obrniti nazaj.Naraščajoča belina spodaj namreč ni vzbujala prijetnih občutkov:



Ampak moji vzpodbudni podatki in cilj v daljavi,ki se je nakazoval v obliki naših najvišjih gora,ki so nekoliko štrleli iz oblakov,sta ga okorajžili v odločitvi po nadaljevanju letenja v zadani smeri:



In vedno bližje sta bila Viš in Montaž(za njima pa Mangrt,Jalovec,Škrlatica in čisto zadaj Triglav):



In tam nekje je bilo z višine cca 3500 metrov počasi zniževati nivo letenja,saj se je Bovec bližal:



In belina oblakov je postajala vedno bolj grozeča in brezizhodna:



...ko se je točno nad bovškim kotlom gosta oblačnost iznenada pretrgala in "odrešujoča" pista bovškega letališča jima je iz obrazov dokončno pregnala skrb:



Varno na tleh ob bovškem hangarju:jadralno letalo K-7 in njegov vlečni konjiček Christen Husky:



Časa ni bilo na pretek in poleteti je bilo potrebno nazaj proti Innsbrucku.Oblaki so namreč grozeče zapirali odprtino nad Bovcem(dolina Bavšice):



Ampak že nad Avstrijo se je vreme spet popravilo in poplačana sta bila s prekrasnim pogledom na njihovega očaka,Grossglockner:



In po cca slabih štirih urah letenja sta bila spet nad njunim domačim mestom,tokrat že v pristajalni fazi:



Pilot motornega letala: Manfred Leixner, pilot jadralnega letala in avtor vseh fotk: Walter Wartlsteiner-Wawa (ki je tudi prijazno dovolil objavo teh zanimivih fotk icon_wink)



Prijavljen

-------------------------------------
www.bovec-vreme.si
Slk22
Cirokumulus

Odsoten Odsoten

RD: 1969-11-22
Sporočila: 286


Lokacija: Begunje pri Cerknici 625 m

« Odgovori #12 dne: 07. Marec 2010, 23:14:45 »

Odlično  icon_wink
Krasne fotke icon_smile
Prijavljen
ŠTROMAR
Član VD ZEVS
Cumulus
*
Odsoten Odsoten

RD: 1958-10-24
Sporočila: 8776


Lokacija: Ljubljana Koseze, 305 m.n.m.

WWW
« Odgovori #13 dne: 07. Marec 2010, 23:16:54 »

Dario, super si tole izpeljal in še lepše nam opisal ter dokumentiral s fotkami.  icon_wink
Prijavljen

WS2300, WS2350 in WS2355 od Lacrosse technology so zakon !
JaniS
Nimbostratus

Odsoten Odsoten

RD: 1963-03-30
Sporočila: 2714


Lokacija: Lj - Male Vižmarje
324 mnm


« Odgovori #14 dne: 08. Marec 2010, 09:14:44 »

Noro dobro!

Še ena informacija za nevedneža, prosim.
Kako sta pristala, vsak zase?   icon_question
Prijavljen

**** WS3500 za moje veselje ****  - zunanji senzor na oknu v 3. nadstropju, S stran
Strani: [1] 2
Natisni
Pojdi na: