ZEVS Forum

Pod oblaki => Splošna debata => Temo je začel: sasolaguna na 09. Januar 2015, 12:18:18



Naslov: Letala in veter
Sporočilo napisal: sasolaguna na 09. Januar 2015, 12:18:18
Zaradi močnega jet streama je 777 v sredo skoraj prebilzvočni zid, kar bi se za letalo, ki ni izdelano za supersonične hitrosti, lahko končalo tudi slabo. Razlog pa je v globalnem kroženju vetra, ki zaradi velikih razlik v zračnem pritisku, v pasu iz Amerike proti S Evropi. Polet iz NYC v EU je tako krajši, v obratni smeri gre pa zelo počasi, nekaj letal je že imelo težave z gorivom.

http://www.24ur.com/letala-preko-luze-v-teh-dneh-letijo-neverjetno-hitro-tudi-preko-1200-km-h-veste-zakaj.html


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: krispy123 na 09. Januar 2015, 12:24:09
Uf noro. :o


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: Gorazd na 09. Januar 2015, 12:40:36
Zvočni zid se prebije, ko objekt skozi zrak potuje s hitrostjo večjo hitrosti zvoka (je močno odvisna tudi od temperature zraka). Krt pa je zrak potoval v isti smeri kot letalo, ni bila njegova hitrost skozi zrak nič bistveno večja kot običajno oz. v smeri nasprotnega leta, čeprav je letalo potovalo bistveno več časa.

Torej gre za veliko zavajanje o prebitju zvočnega zidu in mogočem razpadu letala.


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: paradolf na 09. Januar 2015, 12:47:09
Tako je. Potovalo je s hitrostjo glede na zemljo, ne pa glede na okoliški zrak. Problem pa je verjetno turbulenca.


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: sasolaguna na 09. Januar 2015, 14:59:01
Ja verjetno je govora o ground speed-torej hitrosti glede na tla. Ekrančki v sedežih vam med poletom itak stalno kažejo 3 hitrosti:
-ground speed, gibanje glede na zemljo
-true air speed, dejanska hitrost poleta
-wind speed, hitrost vetra

Je pa težava turbulenca, podobno smo imeli tudi mi v začetki decembra na poti iz NYC v Benetke, ravno takrat je bilo tisto slabo vreme nad GB in tudi nad V obalo Amerike, je treslo praktično večino poti, smo bili pa tudi mi skoraj uro hitreje doma.


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: jonatan na 09. Januar 2015, 15:17:27
Zaradi močnega jet streama je 777 v sredo skoraj prebilzvočni zid, kar bi se za letalo, ki ni izdelano za supersonične hitrosti, lahko končalo tudi slabo. Razlog pa je v globalnem kroženju vetra, ki zaradi velikih razlik v zračnem pritisku, v pasu iz Amerike proti S Evropi. Polet iz NYC v EU je tako krajši, v obratni smeri gre pa zelo počasi, nekaj letal je že imelo težave z gorivom.

http://www.24ur.com/letala-preko-luze-v-teh-dneh-letijo-neverjetno-hitro-tudi-preko-1200-km-h-veste-zakaj.html

Jao, kakšna katastrofa od članka!
Letala letijo običajno na višini s cca 80% hitrosti zvoka in celo hitrost se meri v enotah, ki povedo hitrost v odvisnosti od hitrosti zvoka - običajno je ta hitrost okoli 0,8 Macha. In tudi pri teh letalih je hitrost enaka, imajo pač srečo, da se zrak giblje z njimi in gre relativno na tla pač hitreje. :-)
Torej ja, letala te dni ne letijo z 0,98 Macha, kot bi morda kdo sklepal iz tega članka :-)

Je pa res, da so ti vetrovi zelo koristni in pomenijo prihranke za letalsko družbo. In ni res, da v obratno smer letalo porabi toliko več, kot v eno stran prihrani - ker se pač izogne področju z močnim vetrom (jet streamu) in leti tam, kjer vetra ni. Slaba stran - ko letiš v jet streamu, nepretrgoma trese in ni udobno za potnike.


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: Mišo na 09. Januar 2015, 19:50:48
Res so velike razlike v hitrosti: z vetrom 1137km/h ,kontraveter 667 km/h :buttrock:
(http://shrani.si/f/2T/OG/4lHxZAzA/nad.jpg)
(http://shrani.si/f/h/Hh/4G8KyRe5/pod.jpg)
Prvo letalo se spušča na nižjo višino(vertical speed),da ne bi razpadlo (prosto po 24ur) :icon_lol:


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: zelva na 09. Januar 2015, 19:58:25
Še ena vremnska karta če smo meto forum

Veter na 10k:

(http://shrani.si/f/21/13J/23fysbvo/rtavn0015.gif)


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: sasolaguna na 12. Januar 2015, 23:27:51
Pa bi 777 res razpadel če bi presegel zvočno hitrost?  Ali je to še eden izmed mitov, ki so ga ustvarili filmi?

@jonatan: je bil razlog za nemiren polet torej to da smo večino časa leteli v jetu? In če ja, zakaj niso letala preusmerili izven vetra?


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: najed na 13. Januar 2015, 11:33:51


@jonatan: je bil razlog za nemiren polet torej to da smo večino časa leteli v jetu? In če ja, zakaj niso letala preusmerili izven vetra?

To imam pa jaz odgovor - good old $$$$   ;D


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: jonatan na 13. Januar 2015, 14:53:30
Pa bi 777 res razpadel če bi presegel zvočno hitrost?  Ali je to še eden izmed mitov, ki so ga ustvarili filmi?

@jonatan: je bil razlog za nemiren polet torej to da smo večino časa leteli v jetu? In če ja, zakaj niso letala preusmerili izven vetra?

Razpadel najbrž ne bi, čeprav so sile predvsem pri prehodi čez Mach 1 bistveno večje, a bistveno je, da zaradi povečanega upora med M0,88 in M1 B777 na noben način nadzvočne hitrosti sploh ne more doseči.
Odgovor na drugo vprašanje pa je bil že povedan in najbrž kar drži... Prihranek ob letenju v jetstreamu je namreč ogromen (in odtehta tudi kako polito kavo :-).


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: sasolaguna na 20. Januar 2015, 21:53:43
Spet en bedast članek in nepoznavanje fizike:

http://www.24ur.com/novice/svet/nesreca-letala-airasia-letalo-se-je-dvigalo-hitreje-kot-reaktivna-letala.html


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: Capillatus na 20. Januar 2015, 22:35:27
Kaj točno je narobe? Ker sem bral tuje članke in vsi navajajo iste podatke, kot so jih navedli raziskovalci.


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: sasolaguna na 20. Januar 2015, 23:12:38
Nenavaden se mi zdi dvig letala s takšno hitrojstjo, ampak ja, tudi tuji mediji isto pišejo. Očitno se je res zgodilo nekej zelo nenavadnega, ali pa je vreme postalo tako extremno da se bo treba navadit na podobne dogodke.


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: Capillatus na 20. Januar 2015, 23:35:15
ali pa je vreme postalo tako extremno da se bo treba navadit na podobne dogodke.

 ::) Da ne kje res.... ::)

In kakšen vremenski proces oz ekstrem je pognal to letalo v dvig 30m/s?


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: hrošč na 20. Januar 2015, 23:42:35
Kak stratosferski tornado :icon_mrgreen:


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: jonatan na 21. Januar 2015, 10:19:50
Spet en bedast članek in nepoznavanje fizike:

http://www.24ur.com/novice/svet/nesreca-letala-airasia-letalo-se-je-dvigalo-hitreje-kot-reaktivna-letala.html

Članek je res neumen. Tuji viri poročajo samo približno tako, pri povzemanju pa so v 24ur delali same napake.
Če pretvorimo vertikalno hitrost v bolj znane letalske enote, se je letalo dvigalo s 6000 ft/min. To sploh ni nič posebnega, vendar ne povedo, koliko časa. Na tej višini namreč motorji ne zagotavljajo dovolj moči, da bi trajno vzdrževali tako vertikalno hitrost, nekaj sekund pa gre, ker poleg izkoriščene energije motorjev lahko pretvoriš kinetično energijo v potencialno. A to ne gre v nedogled, ker energije kmalu zmanjka, hitrost pade in prav hitro si pod kritično hitrostjo. Dejstvo je, da se je temu letalu to najverjetneje zgodilo. Zakaj - pa je drugo vprašanje, na katero se glede na do zdaj objavljene podatke ne da odgovoriti.


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: računalnik na 21. Januar 2015, 15:51:51
Kaj točno je narobe? Ker sem bral tuje članke in vsi navajajo iste podatke, kot so jih navedli raziskovalci.
Če ne drugega, je bluz o "neverjetni" hitrosti dviganja. Vojaški reaktivci zmorejo dviganje do 19km/min


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: sasolaguna na 31. December 2015, 17:21:29
Še ena izmed nesreč, ki jo je zaradi spremenljivosti vremena pač nemogoče preprečiti. Zelo lahko pa je preprečiti poškodbe, če kapitan prižge znak da pripete pasove in to večkrat tudi pove po radiu- potem naredite to brez pomislekov! Če vas odnese v strop-ki je sicer prekrit z negorljivo plastiko-si z lahkoto zlomite vrat, kar se pa se lahko konča tragično, ali pa z invalidnostjo:
http://www.theweathernetwork.com/news/articles/21-injured-by-rough-turbulence-on-air-canada-flight/61799/


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: sasolaguna na 01. Marec 2016, 21:14:16
Na accuweather so pripravili zanimiv članek o letenju v zimskem vremenu-malo pozno a ne-in ali se sploh splača urejati letala pred poletom v snegu:
http://www.accuweather.com/en/features/trend/do_weatherrelated_flight_delay/42022074


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: stjenka na 04. December 2016, 00:29:08
Nekaj dni nazaj v antepu ...

https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=VfGe91rFPyo&app=desktop


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: sasolaguna na 20. Februar 2019, 21:08:05
Jet stream pognal Dreamlinerja do neverjetnih 800milj na uro! Na sreco je to airspeed in ne groundspeed, saj bi v tem primeru letalo prebilo zvocni zid pri 767 miljah. To bi se pa lahko koncalo slabo...
http://lax.to/Ya34T


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: MINIMAX na 20. Februar 2019, 22:11:47
Jet stream pognal Dreamlinerja do neverjetnih 800milj na uro! Na sreco je to airspeed in ne groundspeed, saj bi v tem primeru letalo prebilo zvocni zid pri 767 miljah. To bi se pa lahko koncalo slabo...
http://lax.to/Ya34T

To je bil "ground speed" in ne "air speed". Avion je glede na točke na zemlji potoval z 800mph, glede na zrak na katerem je "jezdil" pa seveda bistveno manj. Hitrost je streama se je prištela njegovi hitrosti v zraku (air speed) in zato je dobil višjo "ground speed" (dejansko hitrost potovanja med dvema točkama na zemlji)

Although the plane didn’t remain in the “jet streak” — the zone of maximum wind embedded within the jet stream — for long, it still arrived 48 minutes early. And you might notice something suspect about the 801 mph reading — it’s above the speed of sound (767 mph). However, whether air travel breaks the sound barrier is dependent on its airspeed — not its ground speed.
Ground speed is the speed an airplane has relative to a point on the ground. It can be visualized as how quickly the plane’s shadow would move across the surface. Airspeed, on the other hand is the difference between ground speed and the wind speed.


Naslov: Odg: Letala in veter
Sporočilo napisal: Tminc na 21. Februar 2019, 15:32:54
Sicer nismo šli 800 mph, je bilo pa še kar blizu (glej priponko). Letalo B77W
Nekje imam tudi fotko (drug let), ko smo imeli tail (mogoče head, ne spomnim se) speed 364 km/h. Smo pa leteli smer SSW.


ZEVS Forum | Powered by SMF 1.1.21.
© 2005, Simple Machines. All Rights Reserved.