ZEVS Forum

Pod oblaki => Preleti in jadranja => Temo je začel: paradolf na 21. April 2010, 16:03:55



Naslov: Dan D 20.04.2010
Sporočilo napisal: paradolf na 21. April 2010, 16:03:55
Najprej v opravičilo ker sam nimam nič fotk..spet. Sem bil pošteno jezen ker se je na digitalcu zataknilo varovalo objektiva  :icon_evil:

Drugače pa je bil včeraj dan za anale. Nekateri so ga izkoristili bolje, drugi malo slabše, ostali so ostali slabe volje na tleh. Služba, fax in še kaj včasih pač prekriža račune :shrug:

Lepa skupina se nas odpravi na Krvavec in gor smo že pred enajsto uro. Austrokontrol namreč napoveduje termične pogoje od 11h naprej, z bazami na 2400m dopoldan in do 3500 popoldan. No ne vem kako naši meterologi računajo, ampak včeraj so napovedali baze med 1200 in 1800m :smash:
Sprva skoraj nič ne piha. Očitno pa so se stebri prožili bolj zunaj, saj so kavke mahale z krili ob preletavanju pobočja.
Malo pred dvanajsto se prvi opogumijo in zarežejo zrak okoli Krvavca. Že drži in nastane panika pri ostalih. Gremo gorrr :drool:
Sam nekaj mencam in štartam zadnji, nato pa še poderem štart. Štriki se mi namotajo okoli telesa in potrebujem skoraj 15min, da si padalo spet lepo naštimam za vzlet v brezvetrju. Proženje termičnih stebrov ob robu stene pri plaži povzroči, da na njivicah ostaja brezvetrje. Končno potegnem malo čez dvanajsto, ko so vsi že precej daleč v okolici Storžiča.
Tisti zgodnji so imeli veliko sreče, jaz pa precej smole, saj se je območje od Potoške gore nad Predvorom in do Golnika povsem pokrilo. Oni so še ujeli termiko in hitro napredovali, sam pa sem se mučil in mučil nizko. Potreboval sem skoraj eno uro do Golnika in bil enkrat že v dokaj izgubljenem položaju. Kletvic ni manjkalo.
Stanje se nato popravi ko na Kriški Gori nad Golnikom posveti sonce in končno prilezem nad 2000m in še malo višje. Tam ujamem še nega in nato skupaj napredujeva proti Dobrči. Tam pa prva bomba. Močan steber z +7-8m/s med katapultira nad 3000m do baze. Potem naprej se baze samo držim in letenje posane poezija. No takrat so nekateri že od Jesenic naprej.
Stol priključim visoko nad njim in na koncu še popravim višino za prečkanje Jesenic naprej proti SZ. Prav na območju Jesenic pa naletim na drugo pravo bombo. Je letelo gor na trenutke tudi 9m/s. Max 9.2ms. :icon_eek: Moje maximalno dviganje in padalo kar škripa  :icon_cool:. Navrtim do 3200, nad mano pa raste oblak z bazo na 3400. Si mislim da je dovolj, pa je bilo še preveč. Ob vožnji naravnost se dviganje nadaljuje in hop, že sem v oblaku, vario pa še pipipipipi. 3500,3600... Ustavi se šele na 3700 in ko pogledam ven iz oblaka. Prekelto ker je fotoaparat zatajil. Kakšen razgled. Triglav skoraj 1000m spodaj, jaz pa ves v ivju in štriki tulijo. Otresem štrike in jih rešim ivja, nato pa nadaljujem pot proti Dovški Babi in naprej proti Kepi. Ura je vseeno že kar pozna in je okoli 3 popoldan. Če sem rabil tri ure v eno smer, bom verjetno toliko ali malo manj še za nazaj. Pa si pustim še malo rezerve. Grem naprej še par km, nato pa obrnem.
Nazaj gre hitreje, saj šibak SZ v višinah pomaga pa tudi problemov ni nobenih. Na Krvavcu sem že okoli 17h in pred mano je še ena ura termike. Tako se zapelem še do Velike planine, nato pa nazaj do Cerkelj. Vmes sem še menjam baterije na GPS-ki so spustile dušo nekje na Stolu nazajgrede.
Bilo pa je dokaj razgibano saj se pri takih termičnih pogojih drugega niti ni dalo pričakovati. Skratka enkraten dan. Marsikdo je odletel še precej bolje kot jaz a za nekatere stvari moraš imeti tudi malo več jajc.

Tule je spisek včerajšnjih letov
http://www.bogvetra.com/?p=olc

Tole sem sam odletu
http://www.bogvetra.com/?p=olc&oa=flightinfo&season=10&fid=43831

Tule pa so fotke nekaterih mojih kolegov. Mislim da fotke povejo vse.

http://picasaweb.google.si/bcebulj1/KrvavskaStotka2042010#
Njegov let:
http://www.bogvetra.com/?p=olc&oa=flightinfo&season=10&fid=43756


Fotke od Pavleta ki je iz primorske odletu do Kamnika
http://picasaweb.google.si/axisvenus/KuukKrvavec#

http://www.bogvetra.com/?p=olc&oa=flightinfo&season=10&fid=43857


Nekateri so leteli tudi na Hrvaško iz primorske , prav tako tudi iz gorenjske. Tko je to če imaš zračni prostor odprt in letališče zaprto.
Ognjenik bruhaj  :icon_mrgreen:




Naslov: Odg: Dan D 20.04.2010
Sporočilo napisal: JaniS na 21. April 2010, 16:19:08
mega . . .    :icon_wink:


Naslov: Odg: Dan D 20.04.2010
Sporočilo napisal: markokorosec.net na 21. April 2010, 16:41:05
Noro, prjatu... sam da pomislm kako noro mora to bit, mi gredo kr dlake pokoncu :bouncy:

Austrokontrol namreč napoveduje termične pogoje od 11h naprej, z bazami na 2400m dopoldan in do 3500 popoldan. No ne vem kako naši meterologi računajo, ampak včeraj so napovedali baze med 1200 in 1800m :smash:
....
Kletvic ni manjkalo.

LOL dobra  :icon_lol: :icon_lol:


Naslov: Odg: Dan D 20.04.2010
Sporočilo napisal: hrošč na 21. April 2010, 16:43:56
Paradolf, mene pa zanima, kako ste vi padalci glede letalskega prometa..a mate ksne prepovedane/dovoljene cone, oddajnike al na kaksen nacin se izogibate avionom in oni vas? ;D No, vem da ni veliko moznosti, da te glih nabase en boeing, pa vseeno.. :)


Naslov: Odg: Dan D 20.04.2010
Sporočilo napisal: Tržičan na 21. April 2010, 18:21:14
Hudo :drool:

Na eni od slik se vidijo celo Brezje in naša bajta :icon_mrgreen:

Lp, Nejc


Naslov: Odg: Dan D 20.04.2010
Sporočilo napisal: Pihe na 21. April 2010, 18:30:08
Robi. :praise: :praise: :praise: :praise:
Nimam besed!Vsi ste carji! :clap:
Ker pa imam sam raje orhideje kot plankton ( ;) :icon_haha:), sem pogledal,kaj so pa oni dosegli.Tudi ne slabo!
Slovenci: http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/daily.html?st=olc&rt=olc&df=&sp=2010&c=SI&sc=
Avstrijci: http://sis-at.streckenflug.at/2010/index.php?inc=wertung (določite datum 20.4.!)
Resnično je bil včeraj dan,ko bi tudi garažna vrata ostala v luftu. ;D


Naslov: Odg: Dan D 20.04.2010
Sporočilo napisal: Vreme na 21. April 2010, 21:06:40
Čarobno! :praise:

Ognjenik pa le naj neha bruhat  :buttrock:


Naslov: Odg: Dan D 20.04.2010
Sporočilo napisal: paradolf na 21. April 2010, 22:38:31
Paradolf, mene pa zanima, kako ste vi padalci glede letalskega prometa..a mate ksne prepovedane/dovoljene cone, oddajnike al na kaksen nacin se izogibate avionom in oni vas? ;D No, vem da ni veliko moznosti, da te glih nabase en boeing, pa vseeno.. :)

Ja seveda. Tule je karta.
http://slovenia.avsim.net/vacc/charts/files/Slovenia%20VFR+GPS%20chart%202001.jpg
Smo omejeni na G sektor. To je sektor kjer se lahko leti vizuelno.
Na karti lahko vidiš Slo razdeljeno na več delov. Pod št. 9.10 in 11 je G sektor do višine 2900m. Drugod je večinoma 750m nad terenom. V širši coni letališča Lj iN Mb pa se lahko leti le 300m nad terenom, vendar samo izven ožje cone letališče ki je označen z temnejšo barvo. Tam se ne sme prosto leteti. Potem so še različne nevarne točke, pa vadbeni poligoni slo vojske.... Mal pozumiraj karto in boš videl da so zračni prostor dobro dodelali.
Med nami prostoletečimi in ta pravimi mašinami pa je vmes še nekaj bonus prostora za primer manjših kršitev. Ker je bil prostor nad Slo zadnje dni zaprt, so nekateri to z veliko žlico izkoristili in recimo leteli celo direktono čez letališče in podobne fore. Pač...once in life time. Tudi ostali smo si dali malo duška z višino po Karavankah in Julijcih a tam tako obstoja malo več tolerance.
Oddajnikov zaenkrat nimamo, čeprav se je nekaj govorilo da bi celo vsak padalec moral biti opremljen z transponderjem :icon_rolleyes: Potem bi imeli na Brniku res veliko dela na radarju :icon_haha:

Robi. :praise: :praise: :praise: :praise:
Nimam besed!Vsi ste carji! :clap:
Ker pa imam sam raje orhideje kot plankton ( ;) :icon_haha:), sem pogledal,kaj so pa oni dosegli.Tudi ne slabo!
Slovenci: http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/daily.html?st=olc&rt=olc&df=&sp=2010&c=SI&sc=
Avstrijci: http://sis-at.streckenflug.at/2010/index.php?inc=wertung (določite datum 20.4.!)
Resnično je bil včeraj dan,ko bi tudi garažna vrata ostala v luftu. ;D

Ja @Pihe, sem videl na Austrokontrolu da so bili nekateri deli predvsem zahodne Avstrije včeraj označeni z "sehr gut" termiko, ko naj bi se z "orhidejami" lahko letelo 800+ km. To so kot kaže nekateri piloti tudi potrdili v praksi. Višine baz so dosegle tudi neverjetnih 5000m. To se dogaja samo spomladi :icon_eek:


He he Mare...malo iz konteksta ampak  :icon_wink:


Naslov: Odg: Dan D 20.04.2010
Sporočilo napisal: hrošč na 21. April 2010, 23:00:44
Hvala za zelo zanimivo razlago, ze dolgo sem se spraseval glede tega :icon_wink: Pa seveda, tele reportaze in slike so res nore :beerchug:


Naslov: Odg: Dan D 20.04.2010
Sporočilo napisal: MaRkUš na 22. April 2010, 20:43:10
Bravo :praise: Enkrat te bomo v shelf cloud poslal :)


Naslov: Odg: Dan D 20.04.2010
Sporočilo napisal: Ciklon na 24. April 2010, 15:50:23
Super, da si te dane pogoje tudi dodobra izkoristil.  :buttrock: :icon_wink:

Glavni dejavniki za tako dobre termične razmere so bili sončno vreme, relativno zelo suho ozračje v spodnjih plasteh, velik vertikalni temperaturni gradient (temperatura z višino relativno hitro pada - ca 10°C/ km) v spodnjih plasteh (0 – 3 km) in zmeren veter.

Spodnja GFS sondaža lepo prikazuje zgoraj omenjene dejavnike:

(http://www.shrani.si/f/3E/ML/1soAyNV3/21438437prof1.gif)

Pa še malo podrobnejši prikaz oz. razlaga z mojim risarskim dodatkom za boljšo predstavo:

 (http://www.shrani.si/f/25/12T/4Cp6YVKa/sondaza.png)

Če vzamemo del zraka na okoli 1000 m.n.v., ki se segreje samo za 1°C več od okolice, vidimo (zeleno obarvano območje – plast suhega vzgona) da se v danem ozračju ob nenasičeno-adiabatnem ohlajanju zaradi razpenjanja, ta lahko povzpne vse do višine okoli 3000 m.n.v., kjer postane nasičen z vodno paro. Prenasičenost zraka pri nadaljnjem nasičeno-adiabatnem ohlajanju povzroča kondenzacijo vodne pare - nastanek konvektivnega oblaka v katerem je prisoten vlažen vzgornik - vzgon...

Večje temperaturne razlike med pregretim dvigajočim zrakom in zrakom okolice v takšnem ozračju privedejo do večjih hitrosti vzgona, višjih baz oblakov in večjih vertikalnih razvitosti oblakov…


Naslov: Odg: Dan D 20.04.2010
Sporočilo napisal: paradolf na 12. April 2015, 21:53:26
Ne bom odpiral nove teme. Špura dokaj podobna.
Danes je bil napovedan zelo dober dan. Odličen gradient, vendar na trenutke precej vlage v zraku tako da je v tej kombinaciji kar hitro pokrilo nad grebeni. Po eni strani še dobro, sicer bi ob grebenih v zrak letele prave petarde, tako pa je osenčenje malo zaviralo termiko.
Pod oblaki je tu in tam prifrčala kakšna snežinka, sicer pa kar lepo letenje brez "makadama".

Zaradi zimskih rokavic si nisem privoščil forografiranja....
http://xcglobe.com/olc/index.php/catalog#si&flights&1615766&map

Zaključek leta...pristanek skoraj pred domačo hišo. Domača kremšnita je pasala po 6 urah  ;D


Naslov: Odg: Dan D 20.04.2010
Sporočilo napisal: Aquatic na 13. April 2015, 07:13:57
Kar 102 preletena kilometra in 6 ur v zraku! Robi, kapo dol za vztrajnost in pogum.  :praise:


Naslov: Odg: Dan D 20.04.2010
Sporočilo napisal: brežičan na 13. April 2015, 11:05:56
Paradolf, dober šiht  :clap:

Kakšno napravo pa imaš, da te sledi po zemljevidu?
GPS sigurno, a kako narediš, da si viden na zemljevidu?


Naslov: Odg: Dan D 20.04.2010
Sporočilo napisal: paradolf na 13. April 2015, 11:46:01
Ja, uporabljam GPS ki zapisuje pot oziroma shrani točko pozicije, hitrosti po vertikali in horizontali vsakih pet sekund. Kasneje pot naložim na računalnik in ga objavim na spletni strani kjer je tudi tekmovanje za najdaljše in točkovno najbolje ovrednotene lete. Sicer pa je ta objava bolj v smislu informacije za ostale pilote da morda kaj dobrega potegnejo ven pri svojih bodočih letih.

Lahko si pa tudi viden na zemljevidu v živo ja. Za to pa uporabljam aplikacijo preko pametnega telefona. Tako te žena vidi kje boš pristal in je takoj v akciji za pobiranje  :icon_mrgreen:
http://www.livetrack24.com/tracks


Naslov: Odg: Dan D 20.04.2010
Sporočilo napisal: brežičan na 13. April 2015, 12:33:01
Lepo :icon_wink:
Če smo že pri pametnih telefonih, katero aplikacijo uporabljaš?
In koliko MB prenosa ti pobere za tvoj 6 urni let?


Naslov: Odg: Dan D 20.04.2010
Sporočilo napisal: paradolf na 13. April 2015, 13:20:52
Uporabljam XCSoar, vendar ne vedno. Bolj kot podatki je problem v bateriji telefona ker jo kar hitro popapca vsaj pri mojem G1. Razmišljam o dodatnem napajanju preko sončnega panela.


Naslov: Odg: Dan D 20.04.2010
Sporočilo napisal: brežičan na 13. April 2015, 15:04:04
Hvala za info. Bom sprobal, a za razliko od tebe na trdnih tleh ;D
Je pa tudi tu nekaj za sprobat https://maps.google.com/locationhistory/b/0


ZEVS Forum | Powered by SMF 1.1.21.
© 2005, Simple Machines. All Rights Reserved.